lørdag den 24. september 2011

Pænhedsbilleder

Har lagt den brune øjenskygge igen i dag, fordi den trækker det blå i mine øjne frem. Jeg har ikke særligt blå øjne, så alle med en lidt kedelig eller blandet øjenfarve som min, kan altså godt få rigtigt klare øjne, ved at bruge komplementærfarver:


Find din egen øjenfarve, og brug så sminke i den farve, der er lige overfor på den anden side. 
-Altså, blå øjne = brun make up (gerne med guld-effekter, da gul også er en komplementærfarve) 
-Grøn = rødlige nuancer (Tit er der flot at bruge din blush, eller en god ferskenfarve, så det ikke bliver postkassefarvet.) 
-Ironisk nok, hvis man har grå øjne er komplimentærfarven også grå. Bare man arbejder modsat med lyset. Har man lysegrå øjne er mørkegrå eller metallic rigtig flot, men har man mørkegrå er sølv, og en lettere grå flottest. Synes jeg.
Har du brune øjne, men er bange for at ligne en fra-80'erne med blå øjenskygge, vil jeg anbefale Mac's Sea & Sky blandingsøjenskygge:




Den er superflot, og har lidt af det metallic shine, jeg synes er herreflot. Man kan med fordel eksperimentere med den mørke farve langs eyelineren eller i globelinjen for at lave et 'aften-look'. (Er der noget, der hedder det?)
Jeg har den faktisk selv, men ironisk nok ligner jeg noget fra 80'erne i den, fordi jeg har blå/grå øjne og meget lys hud. Det ser herresjovt ud.

Men altså: Et par billeder fra i dag, hvor jeg også er gået all in på min Mac læbestift: Viva Glam 1 matte med liplineren 'Brick' til:






7 kommentarer:

  1. hold da kaje, en pæn rød læbestift!

    SvarSlet
  2. Taaark Pille. Du er sgu sø'.

    SvarSlet
  3. Waou, ikke bare er du naturligt smuk (http://trixyworld.blogspot.com/2011/09/et-ansigt.html). Du forstår også at fremhæve dine fortrin.

    SvarSlet
  4. Den er altså mega flot!
    Bare jeg kunne tåle øjenskygge. Jeg er hardcore fan! Men jeg er desværre ikke fan af de sår jeg får af det.

    SvarSlet
  5. Årh Påske. Nu rødmer jeg snart. Du er sgu sød. Bliver man sød af at flytte om på den anden side af jorden?

    Pille: Arj? Kan du slet ikke tåle nogensomhelst slags øjenskygge? Det er fandme uretfærdigt. Stakkels Pille.

    SvarSlet
  6. Nix. Det startede med dem med perlemor, og så gik det over til alle. Det brænder på huden så snart jeg kommer det på :/
    Jeg tager det på måske en gang hver anden måned, eller faktisk nok sjældnere, når jeg skal være rædi rædi fin. Men HELDIGVIS kan jeg jo tåle eyeliner!

    SvarSlet
  7. Hahaaa Påske. Dét må jeg prøve en dag! Lyder fabelagtigt - og lidt foruroligende.

    Pille: Gudskelov du kan tåle eyeliner! Kan du så godt tåle de farvede af dem? Det er altså stenet, gad vide, hvad det er, du ikke kån tåle i skyggerne?

    SvarSlet